lørdag den 17. marts 2012

Palæstinensisk nationalist dømt for racisme Published by Redaktionen on marts 15th, 2012 - in Meningsdiktatur, Multikultur Shadi Chofani betragter ikke sig selv som dansker, men som palæstinenser. De seneste dage har flere medier berettet om en »ung mand,« der nu er dømt for racisme ved Vestre Landsret. I artiklerne står der, at den unge mand har udtalt sig nedsættende om jøder og desuden har udtalt sig om Adolf Hitler. Gennemsnitsborgeren vil nok hurtigt tænke »dansk nazist« pga. denne omtale. Men sådan forholder det sig ikke. Den dømte er en herboende palæstinensisk nationalist, der tidligere er blevet dømt for bl.a. røverier og medvirken til ildspåsættelse. Seriekriminel Gellerup-dreng Den 6. juli 2009 optrådte en herboende palæstinenser ved navn Shadi Imad El-Chofani i en avisartikel i JP Århus. Artiklen gik under overskriften »Jeg er palæstinenser« og Shadi Chofani optrådte som talsmand for gruppen Palæstina Fighters. Chofani beskrev i interviewet, at gruppen samler penge ind til en palæstinensisk organisation gennem f.eks. indbrud og anden kriminel virksomhed. Interviewet blev lavet mens Shadi Chofani sad bag tremmer i Randers Arrest, dømt for at have medvirket til ildspåsættelsen af børnehaven Viben i Gellerup. Selv afviser han at have været med til det. Chofani laver ikke »kriminalitet for sjov«, som han siger, men kun når han f.eks. skal skaffe penge til noget han gerne vil have. Af artiklen fremgår det, at Shadi Chofani bor i Århus-ghettoen Gellerup og har siddet inde flere gange. Hans synderegister er langt og indeholder bl.a. adskillige røverier. »Jeg er glad for mit land« Shadi Chofani lægger ikke skjul på, at han betragter sig som palæstinenser og ikke som dansker. På kroppen bærer han flere tatoveringer, der udtrykker hans palæstinensiske nationalisme. F.eks. står der på hans arm Palæstina på arabisk, ligesom der er et kort over det område, han mener hører Palæstina til: Gaza, Vestbredden og Israel. »Jeg vil gerne tydeligt vise, at jeg er palæstinenser. Det er min måde at udtrykke, at jeg godt kan lide mit land,« sagde Shadi Chofani til JP Århus dengang i 2009. Men Chofanis palæstinensiske nationalisme indeholder også et had til jøder, som udspringer fra den stadigt verserende konflikt i Mellemøsten. Dette udtrykker han klart i artiklen, hvilket senere kommer til at koste ham en racismedom. »Jøderne burde slet ikke have eksisteret på denne jord. Jeg ønsker, at Hitler havde levet og havde gjort det færdigt, så kunne man have dræbt ham bagefter,« sagde Chofani dengang. Den 6. september 2011 gav dette Chofani 20 dages fængsel ved Århus Byret. Dommen blev anket og Vestre Landsret ændrede den 12. marts 2012 fængselsstraffen til 20 dagbøder á 500 kroner. »Afskaf racismeparagraffen« I modsætning til f.eks. racismesagen mod Danskernes Partis formand Daniel Carlsen, så er der her tale om en klokkeklar overtrædelse af straffelovens forkætrede § 266b. Ikke desto mindre retfærdiggør det ikke kriminaliseringen af en bestemt tankevirksomhed, mener partileder Daniel Carlsen. »Selvom det piner mig når jeg hører f.eks. Zenia Stampe tale varmt for at udskifte det danske folk, så ville det være en farlig glidebane at bevæge sig ind på, hvis man forbød hende at sige det,« udtaler partilederen til DanskernesParti.dk og fortsætter: »Vi nationale må være ytringsfrihedens fortrop. Selvfølgelig skal vi ikke gå på gaden for muslimers ret til at svine danskere eller for den sags skyld jøder til, men vi skal altid forsvare den principielle ret til at sige sin mening. Racismeparagraffen skal afskaffes og det kan kun gå for langsomt.«

Ingen kommentarer:

Send en kommentar