fredag den 29. juni 2012

Tyrkerduens svanesang - Højt at flyve - dybt at falde...


SF's gruppebestyrelse suspenderer Cekic

Jeg er skuffet og ærgerlig, siger SF's gruppeformand.






Özlem Cekic er suspenderet fra alle ordførerskaber, efter at hun for kort tid siden erklærede, at hun ville stemme imod den skatteaftale regeringen har indgået med Venstre og Konservative.
Det oplyser partiets gruppeformand Pernille Vigsø Bagge i en mail.
»SF's gruppebestyrelse har besluttet med øjeblikkelig virkning, at suspendere Özlem Cekic fra samtlige ordførerskaber samt retten til at udtale sig på SF's vegne«, lyder det.
Håber at blive i partiet
Özlem Cekic skrev for kort tid siden på sin Facebook-profil, at hun håber, at der stadig er plads til hende i partiet:
LÆS OGSÅÖzlem Cekic: Jeg stemmer ikke for skatteaftale
»Det har altid været et af SF's grundlæggende principper, at der var højt til loftet og langt til døren. Sådan håber jeg stadig, det er. Jeg går ingen steder. Jeg er SF'er og vil blive ved med at være SF'er. Jeg håber, at der vil blive ved med at være plads til mine holdninger i SF«.
Skuffet og ærgerlig
Det fremgår ikke af gruppeformandens mail om Cekic kan blive i partiet, men Pernille Vigsø Bagge skriver:
»Jeg er både skuffet og ærgerlig over, at Özlem ikke vil stemme for regeringens skattereform[...] SF's folketingsgruppe har truffet en beslutning om, at vi stemmer samlet - også i svære sager. Vi er af den opfattelse, at vi arbejder indenfor rammerne, at den forhandlingsmandat, der udstikkes af SF's landsledelse«.
LÆS OGSÅSøvndal trænger til ferie: »Jeg forstår godt, at mange er skuffede«
Vigsø Bagge fortsætter: »Det er naturligt, at der er en forventning om, at vi som regeringsparti også bærer regeringens politik igennem. Özlem har nu valgt at gå imod denne gruppebeslutning[...]«.

http://politiken.dk/politik/ECE1674188/sfs-gruppebestyrelse-suspenderer-cekic/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar