torsdag den 9. juni 2011

Elmas Berke lægger gift for sandheden !

  Kommentaren:

Camre lægger gift for integrationen

Elmas Berke: Måske er muslimer årsag til en del problemer, men vi er ikke årsag til dem alle. Mogens Camres udtalelser er en uansvarlig fremmedgørelse af medborgere i det danske samfund, som aldrig har kendt andet end Danmark.

Når en mangeårig folkevalgt politiker som Mogens Camre ikke har betænkeligheder ved at sammenligne muslimer med nazister, er han igen med til at afspore integrationsdebatten. Vi har mere uro i gaderne, end vi havde under den tyske besættelse, sagde Mogens Camre for ca. to år siden til hollandsk TV. Det er altså en gammel udtalelse, som nu indhenter ham. Camre er tidligere kommet med fordomsfulde udtalelser om muslimer. I 2003 sagde han blandt andet, at alle Vestens lande er infiltreret af muslimer.
»De taler pænt til os, mens de venter på, at de er nok til at slå os ihjel.« Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde. Camre burde vide bedre end lufte fordomme af den kaliber uden at tage hensyn til, at vi er en del medborgere, som aldrig kunne drømme om at sætte spørgsmålstegn ved vores danske identitet, som går forud for vores religiøse overbevisning. Er det Camre, der trænger til et virkelighedstjek, eller er det os muslimer, der ikke har gjort vores tilhørsforhold til Danmark klart nok? Jeg mener begge dele. For hvis jeg fik en krone, hver gang jeg får stillet spørgsmålene: »Tror du, du er dansker?« eller »Har du glemt, hvor du kommer fra?«, ville jeg være en velhavende kvinde. Aldrig stillet som spørgsmål der ventes svar på. Altid samtidig med en opdragende pegefinger og en holden-i-skak-med-hinanden slags påmindelse om at bevare og være tro mod sin tro og sit ophav.
Jeg forstår således ikke, hvad det er folk forsøger at minde mig om. Hvor mine forældre kommer fra? De kommer fra Tyrkiet, ja – men det gør jeg ikke. Jeg stammer fra Tyrkiet. Min kultur? Jeg lever mit liv, som jeg kan stå inde for, og så længe jeg ikke skader nogen med mine handlinger, kan jeg ikke se, at det kommer andre ved, hvordan jeg lever. Min kultur er heller ikke udtryk for en vellykket integration. Alene ordet fremmedgør mig. Jeg kan ikke være velintegreret i mit eget hjem. Og jeg kan heller ikke være for dansk i en dansk kontekst. Min religion? Hvad jeg tror på eller ikke gør, er min egen sag og kun jeg kommer til at stå til ansvar for Gud, hvis jeg tror på en sådan skabende kraft.
Er der øget fokus på vores religions- og trosspørgsmål i den offentlige debat, kunne det hænge sammen med, at vi ikke selv har forstået at holde tingene adskilt. Flere sekulære muslimer burde tage massivt til genmæle mod de rabiates fortolkning af islam. De har nemlig i alt for mange år været vores officielle talerør. Det er disse rabiate mennesker, der giver Mogens Camre og ligesindede al mulig god grund til at tro det værste om os. Hvad er der i vejen for at assimilere sig i det samfund, vi trods alt må formode, at vi frivilligt har bosat os i? Hvis noget er vigtigt at bevare, er der intet til hinder for at bevare det inden for hjemmets fire vægge? Er der? Vil folk have, jeg skal leve, som man lever i Tyrkiet?
Det kan jeg ikke! Jeg lever i Danmark. Men hvor ville jeg dog ønske, at folk i det mindste kunne finde ud af at leve, som man gør i Tyrkiet. I modsætning til den første generation af indvandrere, der stadig i hovedet lever, som man gjorde i Tyrkiet, da de forlod landet, og samtidig forsøger at fastholde deres børn i samme opfattelse, er folk i Tyrkiet nemlig meget længere fremme og meget mere oplyste end os. De gør faktisk grin med os, når vi er på ferie. Paradokset her er, at hver gang nogen spørger, hvor folk kommer fra, mens de er i Tyrkiet, skyder de alle brystet frem og svarer stolt og uden undtagelse: Danmark! Jeg tager det, jeg kan bruge fra mit ophavs kultur og kasserer det, jeg ikke kan.
Jeg vil ikke hårdnakket holde fast i overleveringer, der er uforenelige med mit liv i Danmark. Jeg kan ikke videreføre mine forældres erfaringer. Det er nemlig dem, og ikke mig, der har en livserfaring fra »hjemlandet« i bagagen. Mine forældre er indvandrere. Jeg er ikke. Min livs­erfaring er baseret på min opvækst i Danmark, og derfor kan jeg af gode grunde ikke have »glemt« noget, jeg ikke har erfaret andre steder fra. Spørgsmålene vil blive stillet lige så opdragende og lige så længe de får lov til at stå ubesvaret hen. Nu svarer jeg så igen. Elsker jeg Tyrkiet? Ja, det gør jeg – men jeg elsker Danmark højere.
Fornægter jeg derved mine rødder? Nej, det gør jeg ikke. Jeg ved godt, hvor jeg stammer fra. Jeg er afklaret. Jeg er som et træ med stærke rødder, der kan stå imod vind og vejr. Men det er ikke rødderne, der kendetegner træet. Det er stammen og kronen. Rødderne giver fodfæste og det er det, jeg bruger mine rødder til i mit liv i Danmark – så jeg kan stå imod vind og vejr, løftede pegefingre, evige spørgsmål om min identitet, min livsstil, mine holdninger, min religion, min tro eller mangel på samme og fordomme om, hvordan sådan én som jeg tilsyneladende bør eller burde være.
Som muslimsk kvinde er der ikke noget andet sted, jeg har lyst til at være, end i Danmark. I modsætning til mennesker i de fleste muslimske lande har jeg min personlige frihed til at vælge til eller fra. I Iran dikteres tørklædet på. I Tyrkiet kan jeg ikke bestride offentlige hverv eller komme ind på et universitet med tørklæde på. Her dikteres tørklædet af. Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om et eneste land, jeg kunne forestille mig at bytte Danmark ud med.
Spørgsmålet er, hvordan det stadig, til trods for at der har været muslimer her i landet i over 40 år, kan komme bag på folk, at man godt kan være muslim og elske Danmark samtidig? At det ene ikke udelukker det andet? I Vollsmose går der rygter om, at man truer med Mogens Camre, hvis små børn ikke vil sove.
Det er noget, der får dem til at være stille. Hvorfor mon? Vi er ikke dine fjender, kære Mogens, og vi venter ikke på at blive mange nok til at spise dig til aftensmad. Faktisk er vi langt flere, der er mere optaget af at få en almindelig dagligdag til at hænge sammen end at indføre sharia i Danmark. Måske er muslimer årsag til en del problemer, men vi er ikke årsag til dem alle. Camres udtalelser er en uansvarlig fremmedgørelse af medborgere i det danske samfund, som aldrig har kendt andet end Danmark.

Svar:
KM :; Det er rørende hvordan Elmas Berke skøjter rundt mellem årsager og virkning - med afstikkere til sin personlige opfattelse - som i ringe  grad svare til virkeligheden ! Hun påtager sig - med muslimsk-automatik - den velkendte realitetsforflygtigende offerrolle, skønt  det er et helt andet segment MC retter sig imod ! Således agerer en rigtig propagandist !
Kai Mikkelsen

Elmas Berke kæmper hårdt ...mod demagogien, som hun selv udnytter så fremragende, så jeg bare må le! Camre har da ikke kaldt muslimer for nazister. Han har sagt de opfører sig værre   på gaden i dagens Danmark, end Wehrmachtsoldaterne, der var udsendte af de tyske nazister under besættelsen. Det er da noget andet. Så Elmas,  du sætter nazisterne op på en piedestal, så  du bagefter kan klage over, at der er nogle, der ikke kan lide muslimer!

Mogens Cmare har skrevet nogle meget barske bøger om fremtiden vor vesteuropa. Men det er da ingenting i mod, hvad General malik har skrevet i "The Quranic Concept of War" i 1979, og som de fleste islamiske ledere bakker op omkring i dag. Jeg har været i gang med at oversætte dette pakistanske krigsskrift - som helt bakker op omkring Pakistans indblanding i at skjule Osama Bin Laden og alle de der grimme terrorist idioter - så hvorfor får General Malik ikke tæsk af Elmas i dagens Berlinger - når nu Mogens Camre får det?
Jeg ved at Elmas ikke er femte kolonne! Men hun går deres ærinde gang på gang! Desværre er det så speget i dag.

VI ER DA I KRIG MOD MUSLIMERNE!

Vi må lige have bragt fakta i orden; Vi (Danmark) er i krig mod muslimerne i store dele af mellemøsten, det hævder venstrefløjen gang på gang!
Altså må muslimerne være fjenden, ligesom nazisterne var fjenden i sin tid.
Muslimerne har ganske vist ikke besat Danmark, men er hentet her til af extremt ondsindede kræfter. Og egentlig er det vel disse "kræfter" vi bør bekæmpe.
Disse pro-islamiske kræfter er mærkeligt nok de samme som holdt med nazisterne under sidste besættelse, nemlig de Radikale, i nogen grad S, V ,K og kommunisterne (indtil medio 1941), samt DI, DA, LO, de elitære, kunstnere, intellektuelle, DR og Politiken.
Disse kræfter bør bekæmpes med alle midler. Radikale humanister, menneskerets-kræmmere, godhedsindustrien, forskerne og jurister. Hvorfor fa... kalder de det ikke for Muslim-rettigheder? - Jeg har aldrig hørt om at Ole Espersen & Eva Smith har brugt "menneskerettigheder" på en hvid Dansker, tværtimod.
Disse personer pisser helt på eget broderfolk, og hjælper gerne enhver muslim, neger eller andet u-dansk individ. Sygdommen kaldes Oikofobi (selvhad) og er efterhånden anerkendt som en reel trussel imod national sikkerhed, sammenhængskraft og kultur på lige fod med racisme, fremmedhad, antisemitisme og xenofobi..

http://www.b.dk/kommentarer/camre-laegger-gift-for-integrationen?page=1#panels-comment-form

Ingen kommentarer:

Send en kommentar